Beschrijving
Na een algemene inleiding over mobile computing, de Cloud als werkruimte en de verschillende componenten van Office 365, starten we met een overzicht van de verschillende Office 365 Apps.
Eerst behandelen we de Outlook Apps (e-mail, agenda, personen, taken). Daarna zoomen we in op de Office Apps, vergelijken we ze met de Office client.
Een belangrijk onderdeel waar we langer bij stil blijven staan zijn de Collaboration Tools zoals OneDrive For Business en SharePoint, en gaan we specifiek in op co-authoring in documents. Ook Teams, Skype For Business en Yammer komen uitgebreid aan bod. Tijdens de training neemt dit onderdeel de meeste tijd in beslag. Nadat elke app gedetailleerd getoond en besproken wordt, situeren we al deze apps in het spectrum van Collaboration.
Tenslotte bekijken we enkele andere apps zoals Forms, Sway, Stream.
Na deze introduction hebben de deelnemers een zeer goed zicht op het hoe en wat van alle apps en kunnen ze de relevantie ervan beoordelen.
Een logisch vervolg op deze training is de opleiding Office 365 Teams, OneDrive For Business, Skype For Business, en/of SharePoint (Information Worker, Site Owner).
Doelgroep
Managers, administratieve medewerkers, en Information Workers die inzicht willen hebben in de mogelijkheden van Office 365, en deze functionaliteiten in hun job willen toepassen.
Methode
Klassikale of virtuele opleiding met een sterk praktische benadering.
Inhoud
- Inleiding tot Office 365
- Inleiding tot Cloud computing
- Starten en aanmelden
- Schermverkenning, Navigatie en Besturing
- Onderdelen van Office 365
- Outlook apps
- Agenda
- Personen
- Taken
- Office apps
- Word
- Excel
- PowerPoint
- OneNote
- Collaboration Tools
- Opslag van gegevens
- OneDrive For Business
- SharePoint
- Co-authoring
- Communicatie
- Teams
- Skype For Business
- Yammer
- Planner
- Other apps
Certificering
Deelnamecertificaat: deelnemers ontvangen na afloop van de training een certificaat dat ze deze training voltooid hebben.