Texte du logo de l'interface utilisateur sans titreLogo
Opleidingen

Sujets

Microsoft 365
Populaire
Outlook, Excel, Word en meer.
AI
Leer over AI en Innovatie.
Cybersécurité
Leer online veilig werken.
Administration du système et réseau
Leer alles over IT-beheer.
Agile et gestion
Leer digitaal samenwerken.
Données et automatisation
Leer alles over data.
Nuage
Leer alles over de cloud.  
Programmation
HTML, CSS, Java en meer.
Digitale Tools, Software & Web
Canva, Wordpress en meer.

Formulaires d'apprentissage

Discours principal
Lezingen over IT-thema's.
Workshop
Korte interactieve sessies over IT.
Entraînement
Populaire
Over simpele en complexe IT.
E-learning
Adapté à votre organisation.
Coach numérique
IT-consultancy
Vous ne savez pas par où commencer ?
Voir toutes nos formations
Vraag een adviesgesprek aan
BlogueÀ propos de nous
NL
Nederlands
English
Français
Contacter

ITIL4 Foundation

2 dagen
En entreprise ou en ligne
Participants : 1 à 10 personnes
Demandez une formation
Description
Public cible
Méthode
Contenu
Certification
Demandez un devis

Description

Als je zoekende bent naar een goede introductie tot het beheren van een moderne IT-omgeving, dan is deze ITIL v4 training jouw eerste halte. Deze training gaat in op de verschillende beproefde processen en systemen die werken.

Deze vierde versie heeft vernieuwend naar zijn inhoud gekeken en heeft zo verschillende processen en systemen kunnen samenvoegen om naar een soepelere (Lean'er) werking toe te groeien. Zo komen we aan de 34 'practices' die ITIL v4 opbouwt.

Tijdens deze training, gaan we gedetailleerd in op de 9 belangrijkste processen en systemen, en we benoemen ook de algemene geschiedenis en het nut van ITIL v4.

In het kort? Ga aan de slag met bewezen systemen en technieken om jouw IT-omgeving beter te beheren in deze ITIL v4 Foundations training.

‍

Wat leer je?

  • De basisbegrippen en principes van ITIL v4
  • De 4 dimensies van ITIL v4
  • De 7 ITIL Guiding Principles
  • Service Value System
  • Service value chain elementen (Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain/Build, Deliver & Support)
  • Service value chain
  • Het doel van verschillende ITIL-systemen

‍

Public cible

Deze training is een excellent startpunt voor iedereen die wegwijs wil worden in ITIL en IT-omgeving beheer. Of je nu zelf op een helpdesk werkt, software ontwikkelt, of een andere taak doet binnen de IT. Het kennen en kunnen gebruiken van ITIL is altijd een meerwaarde.

Als de kennis alleen niet voldoende is, bereid deze training jou ook voor op het examen ITIL Foundation.

‍

Voorkennis

Specifieke voorkennis is niet vereist. Als is ervaring in een ITIL omgeving een plus.

‍

Méthode

Het traject is opgemaakt uit 2 aaneengesloten trainingdagen. Hierbinnen wordt de theorie aangereikt zodat je aan de slag kan met ITIL4 voor het beheren van jouw IT-omgeving.

We raden aan om elke les goed voor te bereiden, zodat de lessen inspelen op de noden van elke deelnemer.

Contenu

Je krijgt onderstaande inhoud aangereikt in twee leerrijke dagen. Daarna krijg je al het geleerde en de nodige zelfstudie materialen mee naar huis, om verder te studeren naar het certificaat, mocht je dit willen.

  • De basisbegrippen en principes van ITIL4
  • Service en Value
  • Service Relationships
  • De 4 dimensies van ITIL4:
  • Organisatie en mensen
  • Informatie en technologie
  • Value stream en processen
  • Partners en suppliers
  • De 7 ITIL Guiding Principles:
  • Focus on value
  • Start where you are
  • Progress iteratively with feedback
  • Collaborate and promote visibility
  • Think and work holistically
  • Keep it simple and practical
  • Optimize and automate
  • Service Value System
  • Service value chain elementen; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support
  • Service Value Chain
  • Inputs, Outputs en de rol in het ondersteunen van de Value Streams
  • ITIL practices die de service value chain ondersteunen: Continual Improvement (inclusief het continual improvement model); Change control; Incident management; Problem Management; Service request management;  Service desk; Service level management
  • Het doel van de volgende ITIL practices:
  • Information security management
  • Relationship management
  • Supplier management
  • Service configuration management
  • IT asset management
  • Business analysis
  • Deployment management
  • Monitoring and event management
  • Release management  

Certification

Erkenning van de training en cursus

Deze cursus is opgebouwd met het officiële ITIL Foundation materiaal, en gealigneerd met het bijhorende certificaat: ITIL Foundation.

Trainers van dit traject hebben het certificaat behaald en zijn Multimedi gecertificeerde trainers.

‍

Certificatie na de training

Na de training kan je jezelf certificeren aan de hand van een geslaagd examen in een van onze centra.

Je krijgt een Multimedi certificaat van deelname, na het afwerken van deze cursus.

‍

Opleiding na de training

Na deze opleiding kan je aan de slag met de belangrijkste ITIL-systemen en processen en kan jij je thuis maken in een IT-omgeving.

Je kan verdere opleidingen volgen binnen ITIL om hier sterker in te worden en jouw IT-omgeving verder op te waarderen.

‍

Demander un devis

ITIL4 Foundation
Nous avons bien reçu votre demande. Nous vous recontacterons dès que possible.
Oups ! Une erreur s'est produite lors de l'envoi du formulaire.
multimedi
Adres
Grauwmeer 1, 3001 Leuven
Contact
016 61 65 75
hello@multimedi.be
IT trainingenTraining op maatOver OnsBlogContact
Algemene voorwaardenPrivacy policyCookies Settings