Beschrijving
Als je zoekende bent naar een goede introductie tot het beheren van een moderne IT-omgeving, dan is deze ITIL v4 training jouw eerste halte. Deze training gaat in op de verschillende beproefde processen en systemen die werken.
Deze vierde versie heeft vernieuwend naar zijn inhoud gekeken en heeft zo verschillende processen en systemen kunnen samenvoegen om naar een soepelere (Lean'er) werking toe te groeien. Zo komen we aan de 34 'practices' die ITIL v4 opbouwt.
Tijdens deze training, gaan we gedetailleerd in op de 9 belangrijkste processen en systemen, en we benoemen ook de algemene geschiedenis en het nut van ITIL v4.
In het kort? Ga aan de slag met bewezen systemen en technieken om jouw IT-omgeving beter te beheren in deze ITIL v4 Foundations training.
Wat leer je?
- De basisbegrippen en principes van ITIL v4
- De 4 dimensies van ITIL v4
- De 7 ITIL Guiding Principles
- Service Value System
- Service value chain elementen (Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain/Build, Deliver & Support)
- Service value chain
- Het doel van verschillende ITIL-systemen
Doelgroep
Deze training is een excellent startpunt voor iedereen die wegwijs wil worden in ITIL en IT-omgeving beheer. Of je nu zelf op een helpdesk werkt, software ontwikkelt, of een andere taak doet binnen de IT. Het kennen en kunnen gebruiken van ITIL is altijd een meerwaarde.
Als de kennis alleen niet voldoende is, bereid deze training jou ook voor op het examen ITIL Foundation.
Voorkennis
Specifieke voorkennis is niet vereist. Als is ervaring in een ITIL omgeving een plus.
Methode
Het traject is opgemaakt uit 2 aaneengesloten trainingdagen. Hierbinnen wordt de theorie aangereikt zodat je aan de slag kan met ITIL4 voor het beheren van jouw IT-omgeving.
We raden aan om elke les goed voor te bereiden, zodat de lessen inspelen op de noden van elke deelnemer.
Inhoud
Je krijgt onderstaande inhoud aangereikt in twee leerrijke dagen. Daarna krijg je al het geleerde en de nodige zelfstudie materialen mee naar huis, om verder te studeren naar het certificaat, mocht je dit willen.
- De basisbegrippen en principes van ITIL4
- Service en Value
- Service Relationships
- De 4 dimensies van ITIL4:
- Organisatie en mensen
- Informatie en technologie
- Value stream en processen
- Partners en suppliers
- De 7 ITIL Guiding Principles:
- Focus on value
- Start where you are
- Progress iteratively with feedback
- Collaborate and promote visibility
- Think and work holistically
- Keep it simple and practical
- Optimize and automate
- Service Value System
- Service value chain elementen; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support
- Service Value Chain
- Inputs, Outputs en de rol in het ondersteunen van de Value Streams
- ITIL practices die de service value chain ondersteunen: Continual Improvement (inclusief het continual improvement model); Change control; Incident management; Problem Management; Service request management; Service desk; Service level management
- Het doel van de volgende ITIL practices:
- Information security management
- Relationship management
- Supplier management
- Service configuration management
- IT asset management
- Business analysis
- Deployment management
- Monitoring and event management
- Release management
Certificering
Erkenning van de training en cursus
Deze cursus is opgebouwd met het officiële ITIL Foundation materiaal, en gealigneerd met het bijhorende certificaat: ITIL Foundation.
Trainers van dit traject hebben het certificaat behaald en zijn Multimedi gecertificeerde trainers.
Certificatie na de training
Na de training kan je jezelf certificeren aan de hand van een geslaagd examen in een van onze centra.
Je krijgt een Multimedi certificaat van deelname, na het afwerken van deze cursus.
Opleiding na de training
Na deze opleiding kan je aan de slag met de belangrijkste ITIL-systemen en processen en kan jij je thuis maken in een IT-omgeving.
Je kan verdere opleidingen volgen binnen ITIL om hier sterker in te worden en jouw IT-omgeving verder op te waarderen.